Släkten är värst

Mina misstankar är nu bevisade, min släkt är sjuk! Det var efter att i lördags ha spenderat kvällen hemma hos farfar och Yvonne med släkten jag insåg detta. Om jag ska vara helt ärlig kommer jag inte ihåg senast jag skrattade så mycket. Allt prat om underlaten var för mycket, men är det som de säger att man får magrutor av att skratta så är jag en bra bit på vägen!

Vi lekte ju som sagt paketleken och jag funderar skarpt på att anmäla min fasters man Mats för tärningsfusk, han måste bara ha fuskat... så är det bara. Min lilla paket innehöll en ficklampa från Jula (självklart Mats som inhandlat). Tänker lämna ficklampan i Båstad så att Fanny och Ida inte behöver vara mörkrädda när jag inte är hemma. Bäst var när Farfar öppnar sin paket med en såpbubbelpistol, en gul, pappas "spa-slippers" hamnar inte långt efter.
 
Men kvällen var inte lika trevlig som det låter, det hände även en liten olycka. Först kom brandbilen och kör ner på gatan bredvid, sen kommer ambulansen och kör ner på samma ställe. Det visar sig att det är Lars-Olle som trillat över en amaryllis som bröt nacken. Samtidigt snubblar Lasse-Olle över ett av alla sina djur, han har många djur. Han snubblar över en underlat, stackars underlat och stackars Olle. Tänk vad mycket som kan hända en helt vanlig lördag i Våxtorp. Men ni kan vara lugna Lars-Olle mår bra, underlaten mår sådär.

Kommentarer
Postat av: maja

Haha.. släkten är verkligen värst!

2008-12-23 @ 14:36:44
URL: http://holymoses.blogg.se/
Postat av: fanny

hahaha, ånej han snubblade över undulaten och bröt nacken :D tyckte mest det var komiskt ! haha det är Ida som är mörkrädd dessutom, jag är bara lite rädd för Ida ;)

2008-12-30 @ 18:21:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0