Tankar om advent

Snart är det jul.... hihi, för advent är väntan på julen och nu är det advent! Jag tycker om jul, men jag tycker nästan ännu bättre om advent, det är ju att vänta som är roligt! I söndags tänkte jag fixa lite första adventmys hemma i Båstad, så jag styr mina steg mot gammelgården. Väl framme, efter att ha gått den oändligt långa vägen från lägenheten till affären upptäcker jag att det är fler än jag som hade tänkt fira advent. Detta betyder att det var ganska utplockat bland just de sakerna som jag var på jakt efter. Men jag överlevde, det funkade lika bra med hasselnötter istället för mandel, de ekologiska fullkornspepparkakorna smakade gott och det gick att dricka den konserverade glöggen blandat med lite för gammalt vin.

Man märker även att det är advent på att det lyser i alla fönster. I våra köksfönster lyser t.ex. två 25W bältdjurslampor klädda i vita stjärnor som förövrigt har inhandlats på lågprisladan i Boarp, smaka på den ni! Väldigt vackert faktist!

Sen kollade jag på julkalendern i morse, gillade den! Jag menar kan den vara annat än kul när Måns Nilsson är med? Fast jag vet inte riktigt, för mig är julkalendrar bara en utveckling av advent, för att vi inte ska behöva vänta en HEL vecka på att tända ett ljus, med julkalendrar räknar man ju ner varje dag. Men jag tänker inte klaga, jag älskar min chokladkalender, det är ju inte helt fel att få choklad i tandkrämsspottet varje morgon, det är ett tecken på att det snart är jul,  det bästa jultecknet faktist!

Jag orkar inte skriva mer nu, men jag börjar så smått tänka på nästa inlägg, det ska handla om Sofie!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Jag längtar redan efter nästa inlägg!

2008-12-03 @ 21:45:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0