Ett ganska onödigt inlägg

Jag har alltid undrat om och hur det skulle kunna bli ett tredje världskrig. Jag fick svaret på mina frågor igår, julklappsleken. För om man samlar tio tjejer med magarna fulla av pizza i runt ett soffbord med massa paket, och om man sedan börjar tävla om paketen är det nästan så man kan se ljuset vid tunnlens slut. Att det nu råkar vara så att alla tjejerna är idrottare som gillar att tävla (vinna) gör ju inte saken bättre. Om inte klockan hade ringt vet jag inte vad som hade hänt, kanske hade mord och bostadsbyte varit oundvikligt.  Men som tur var hade vi en regel om att alla skulle få minst ett paket.

En annan fråga är ju hur den här veckan påverkar mitt psyke, jag har redan varit med om 2 paketlekar och den tredje är planerad till i morgon. Jag brukar försöka tro att jag är en god förlorare, men i lekens tickande sekunder och ljudet av en tärning som kastas/slås/snurras/trycks mot bordet är jag allt annat än lugn, jag känner riktigt blodet pumpas runt i kroppen.

En sak som är bra för mitt psyke är att det är lov nu för "jag har väntat så länge på just denna dag, det är skönt att den äntligen kommit". Jag har längtat efter att sova länge, äta onödigt mycket choklad, knarka nötter och vara jobbigt irriterande för mina stackars familjemedlemmar.

Nu tänker jag kolla på Magnus Betnér! Puss på Therese, du är bäst (och snygg)


Kommentarer
Postat av: Sofie

HAHA,det var grymt roligt även om jag också trodde att någon skulle dö på kuppen :P <3

2008-12-19 @ 20:44:46

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0