Nyårslöften

Vad funderar vi på idag då? Idag funderar vi på nyårslöften!

Ska jag vara helt ärlig så tycker jag det är ganska onödigt att ge löften, man glömmer ju dem direkt, eller jag gör det... Man sitter och ler och är nöjd med vad man har bestämt att man ska förbättra och göra det nya året, som man självklart tror blir ett helt underbart år med bara roliga saker! Men redan innan januari är slut har man inget minne av vad man har lovat.

Om man nu skulle komma ihåg vad man har lovat blir man bara besviken över att man inte klarar det, eftersom man alltid sätter upp alldeles för höga mål.

Men det hör ju till med nyårslöften, därför har jag satt upp några!

Sluta röka. Antagligen ett av de vanligaste. Men eftersom jag inte röker är jag säker på att jag kommer att klara mitt löfte, och det är kul.

Göra roliga saker. Ett kul löfte, som jag antagligen klarar eftersom jag är en ganska lättroad person.

Vara lycklig. Allt blir så mycket roligare då!

Nu tycker jag det räcker med löften, livet blir vad man gör det till och det spelar ingen roll om det är ett nytt år eller inte. Sen tycker jag  att man ska leva i nuet, man ska sträva efter att må bättre och inte sämre. Just därför tror jag att 2009 blir mitt bästa år, för att jag ska se till att det blir det! Precis som 2008 är mitt favorit år hittills, det som har varit mindre bra i år ska förbättras till nästa. Men till det behövs inga löften, det kommer spontant och improviseras, och om något inte går som det skulle 2009 kan man ju alltid förbättra det 2010!



Kommentarer
Postat av: Kurtan

Hahah, så typsikt dig att glömma;)

2009-01-03 @ 19:04:37
URL: http://emeliekurtsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0