Bollplank ur funktion

idag när barnen hade svenska satt en kille och funderade väldigt länge, anledningen var att han inte kunde komma på nån bra story till sin händelseberättelse (ni vet en sån där man viker vanliga A4 papper, gör linjer, skriver en meningslös historia utan poäng och målar bilder till). iallafall tänkte hanna vara snäll och försöka hjälpa till. självklart började jag bolla ideér på mitt vanliga sätt, alldeles för överspeedat och för entusiastiskt. pojken byter ganska snart ämne, han gillade visst inte mina otroligt bra idéer

han börjar istället prata om att han skulle iväg efter skolan och därför skulle missa sitt favorit tv-program, självklart nappar jag på det och tycker att han kan skriva berättelsen om just denna tv-serie. konstigt nog visar det sig att min idé gick hem och han började genast fundera på hur han skulle rita. jag lämnade hans bord och gick för att hjälpa några andra. efter en stunds funderande räckte han upp handen igen, han behövde hjälp, han kom nämligen inte ihåg namnen på figurerna i serien. när jag svarade att jag inte visste vad figurerna i dinosaurie king hette, att jag inte ens hade hört talas om serien innan tittade han förvånat på mig, satt där och gapade som en fågelholk som var stor nog åt alla sveriges kungsörnar tillsammans och frågade irriterat vad det var för fel på mina ungar som inte kollade på dinosaurie king varje dag klockan 18.00. nu var det min tur att gapa... när jag svarade att jag bara var 17 och inte hade några barn, förlät han mig och vände sig om och frågade pojkarna på bänken bakom istället.

den stora frågan är nu, ser jag ut som en mamma? barnen på våxtorpsskolan verkar tro det, att jag har barn och pojkvän, de tror säker att vi har soffa tillsammans. och ändå har jag knappt haft mina glasögon på, ni vet dom som gjorde att minoriteten av falkenbergs fjortiselit haffade mig på stan och frågade om jag kunde köpa ut cigg.

i morgon funderar jag på att ha på mig gravidmagen som den överbeskyddande pappan i fjortisfilmen "10 orsaker att hata dig" använder för att få sina döttrar att förstå hur det går om man kysser killar. gravidmagen, glasögon och barnvagn. för att göra det hela mer verkligt funderar jag på att smita inom dagis i morgonbitti och sno med en äckligt snorig unge att lägga i vagnen. bara för att leva upp till förväntningarna.


Kommentarer
Postat av: evelina, ehh dah din kusse...

hahaha, you're old x)

2008-11-15 @ 18:02:06
Postat av: Jess

VAAAA???!!!! s´hit, jag som trodde att gifta sig och skaffa barn var din första prioritering.....

2008-11-16 @ 22:22:22
Postat av: Louise

Hanna , jag fullkomligt älskar detta inlägget ! ;D

2008-11-18 @ 18:55:38
Postat av: Anonym

Hoppas du får en trevlig kväll! :)

2008-11-18 @ 19:02:00
URL: http://emmiealina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0