Farsdag!

Sitter och funderar lite över farsdag, ganska passande eftersom det är just farsdag idag. Min första tanke är att det är något som ska få affärerna att sälja ut skjortor, strumpor och slipsar för att de ska kunna köpa in nya saker som de kan sälja till jul. Min andra tanke är att den här dagen är nödvändig och behövs så att alla pappor känner sig extra uppmärksammade en dag! För det är nog lätt att man tar sin pappa för givet, jag vet av egen erfarenhet att jag gör det.

Jag tar för givet att pappa alltid finns till hands och kan köra och hämta och lämna på en massa olika ställen. Jag menar hur många gånger satt inte pappa på ekebos parkering kl 2 på natten för några år sedan och väntade på att några glada tjejer skulle hämta ut sina jackor och hitta varandra? Eller hur många tur och retur resor mellan våxtorp och båstad kör han inte nu? Bara för att jag ska kunna fortsätta att träna här hemma och samtidigt gå på en skola som jag trivs på? Visst jag kan ju tycka att det är lite hans eget fel, jag menar bosätter man sig i våxtorp får man ju lite skylla sig själv eftersom bussarna har svårt att hitta hit, men ändå...

Sen så är det ju pappa som får sitta på bredvid när jag övningskör och försöka lära mig att ta det lugnt och hitta dragläget osv. Hittills har han fixat det galant, jag menar jag har inte kört på/över något än!

Sen så är det ju från pappa jag har ärvt min humor (eller brist på humor) så vi har ju alltid kul saker att skratta åt tillsammans. Om vi nu skulle få tråkigt i varandras sällskap kan vi ju alltid visa varandra roliga klipp vi har hittat på youtube eller kolla på pappas "pang i bygget" box han fick förra julen, då får vi garanterat några timmar fulla av alldeles för höga skratt åt Basil Fawlty.

Det är ju inte alla som har turen med en pappa som alltid ställer upp om han kan. Han är alltid och kollar på mina hemmamatcher om han är ledig, han har varit fotbollstränare åt min syster och hennes lag sen de var 6år, nu när dom tjejerna går upp i damlaget övergår pappa till att träna min bror och hans lag istället, min bror som pappa även är tränare för i innebandy. Som ni förstår finns där ett stort sport intresse hos min pappa. Han kom för ett tag sedan hem från motionsinnebandyn som han spelar varje söndag. Då började han och jag disskutera hur det kom sig att pappa alltid var med i det vinnande laget, vi skrattade ett tag och beslutade oss tillslut att det nog var mer tur än skicklighet, eller jag beslutade, pappa står fortfarande fast vid att det är skicklighet.

Sen så är det ju inte enbart farsdag idag, det är även Jessicas födelsedag! Jessica som jag känt i över 11år och vi står fortfarande ut med varandra! Jag tänker snabbt säga grattis till henne! Om jag skulle skriva ner hur mycket jag tycker om den tjejen skulle det inte bli ett blogginlägg utan en roman, så grattis Jessica hoppas att din dag blir underbart bra!

Nu ska jag duscha, byta kläder och sen iväg till farfar! Släktmiddag väntar och jag känner på mig att det kommer att bli kul, det brukar det ju alltid vara! Innan familjen åker till farfar ska betyg delas ut, om pappa tar på sig skjortan som han fick av oss i morse betyder det att jag och syrran valde rätt modell och färg!

Puss på den som läser (om där är någon) ta hand om era pappor idag!

Kommentarer
Postat av: Jess

Haha stackars pappa Ronny som fick stå ut med en massa hysteriskt tjejfnitter från baksätet i bilen där vi diskuterade dina strul medan du satt tyst (och döligt generad) i framsätet!

Tack för att du nämnde lilla jag i ditt inlägg:) (skulle vilja se den där romanen...) btw, du var först med att gratta mej tolv på natten!! grattis själv gullet <3

2008-11-16 @ 22:13:38

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0