Förlåt

Vill redan nu passa på att be om ursäkt för kommade generations tal och språk svårigheter, iallafall för de barn som går på våxtorpsskolan och hade Hanna Johansson som hjälp vid svenskaövningar. Jag menar det var kanske inte den klyftigaste potatisen att sätta mig på det jobbet, med tanke på hur jag pratar.
 
Det var faktist lite pinsamt när jag skulle ljuda ord och barnen inte fattade vilka ord jag menade, och jag skulle ju självklart inte ge mig och berätta svaret för dom, nä jag fortsätter att ljuda utan större framgång. Självklart börjar barnen gissa, tillslut (av någon anledning alltid sist) gissar de på rätt alternativ och jag kan gå till nästa barn. Funderar nästan på att sno hem en språklära 1-2 bok och öva lite, eller nä det funderar jag inte alls på men det skulle behövas.

Jag vet att man bara får säga förlåt om man har satt sig på någons bebis så att den dör, eller om man har svarvat av en elevs tumme eller har legat med en kollegas fru. Men jag tänker ändå be om ursäkt, tycker det är ganska passande i det här sammanhanget, det handlar ju ändå om det svenska språkets framtid.

Kommentarer
Postat av: Jess

palla att DU värnar om svenska språket, min lärare skulle fått damp om hon hade fått se hur du misshandlar det XD

2008-11-16 @ 22:19:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0