trött blod

blod är tjockare än vatten, blodsband menar jag. för även om man ibland inte står ut med varandra och bråkar om vems tur det är att borsta tänderna/sminka sig i badrummet finns där något visst som håller ihop. ofta finns där många sidor som är lika, som hos mig och min syster.

det är fredag, båda är trötta. alla som har träffat mig när jag är så där överspeedat trött vet att jag har väldigt kul åt mig själv. min syster blir ibland likadan, ikväll var en sådan kväll då vi båda två skrattade åt allt. vi låg framför tv:n och kollade på reprisen av "ensam mamma söker", och ni ska tro att vi hade kul! jag menar man behöver inte vara äckligt trött för att förstå att de programmet är löjligt kul, vilket annat program väljer låtar efter handlingen? och dessutom svenska låtar om lycklig kärlek (eller olycklig om det passar bättre in i handlingen)?

nä sjukt kul hade jag och syster min. roligast är att vi kunde skratta åt varandra och våra oförståligt, humorbefriade skämt. det är kvällar som den här man inser hur bra familjen är, kanske för att man har likadant blod rinnandes i ådrorna? blod som håller oss ihop.


Kommentarer
Postat av: Syster

Jag tror jag blir mer lik dig för varje dag som går. och jag ser INTE det som ett problem:O :P

2008-11-15 @ 17:49:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0