Dagens ungdommar...

Jag börjar bli gammal. Det upptäckte jag i lördags när jag var på disko för att vakta och se till så att deltagarna kom hem ordentligt. Jag satt vid sidan av dansglovet, vid ett bord och disskuterade dagens ungdommar mer två andra vakter. Priset var ändå när jag, Hanna Magdalena Johansson agerade partydödare och tvingade hem några personer. Vilket jag gjorde alldeles rätt i, de skulle ju upp tidigt dagen efter och behövde sova, detta är ett stort tecken på åldrande. Jag kanske börar bli så gammal att jag snart skaffar man, barn, hus, volvo, hund och soffa. Nä, riktigt så illa är det nog inte. 

Sen sitter storasyster Hanna här och funderar över sin bror och hans framtid. Jag är rädd för att han kommer att bli en hjärtekrossare som fäller tjejerna en efter en om några år. Han var nämligen med på diskot och var en av de som jag tvingade hem, och om man säger som så att han är 11år och har redan fattat vilka moves man ska göra på dansgolvet för att få tjejerna att jubla, då börjar jag undra var det kommer att sluta. Han är ju trots allt bara 11, jag var väl åtminstånde 14 iallafall när jag började. Men tiderna ändras, idag har ju alla mobiler och vet hur man ska leva för att släppa ut mindre koldioxid i atmosfären (veta och göra är två skillda saker.) Dagens ungdommar säger jag bara och låter lite och skakar på huvudet, annat var det på min tid...

Men nu tänker jag sluta låta så här lillgammal och inse att jag bara är 18år och har framtiden framför mina fötter. Just nu ser framtiden ljus ut och jag längtar till sommaren! Fast det skadar kanske inte att smörja in sig med lite antirynk kräm innan jag går och lägger mig? Man vet ju aldrig när de börjar komma......

//H  

Kommentarer
Postat av: Snyggast i världen (nästan)

Din bror är tuff ! Precis som jag. Men vara hjärtekrossare när man är elva är okej, inte när man snart är 18 och inte har en aning om vad man ska göra med sitt liv. PUSSS

2009-04-21 @ 17:49:39
URL: http://llouisebarrett.blogg.se/
Postat av: ida

MAGDALENA! hahahhahaha.. men vad heter du på riktigt hanna?

2009-06-29 @ 23:09:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0