Kaffe vs..........

Som de flesta kanske har märkt är mitt behov av kaffe ganska stort vissa dagar, de dagar då jag är lite extra trött och min humor är värre och drygare än vanligt. Man märker ganska lätt om det är en sådan dag, antingen på att jag har med min min gröna termosmugg till skolan och dricker ur den hela första lektionen och behöver springa på toaletten resten av förmiddagen, eller på att jag så fort jag har chansen springer till antingen köket eller kaffeautomaten och kommer tillbaka med ett löjligt leende på läpparna och en mugg i handen.

I kväll har varit en sådan kväll, skillnaden har dock varit att jag inte orkat vänta på att brygga kaffe, vilket tar en hel evighet (host) istället har jag fyllt ut mitt kaffebehov av oboy, bara att hälla upp mjölk i ett stort glas, blanda i lite pulver och röra runt lite, sen är det bara att svepa glaset. Man behöver inte vara rädd för att bränna sig i munnen, vilket man måste ta hänsyn till om man dricker varma drycker. När man har svept den chokladiga drycken är det bara att blanda en ny, snabbt och enkelt! Tyvärr tillsfredställer oboy inte mitt behov på samma sätt som kaffe.

Oboy har helt enkelt inte samma doft, smak eller möjligheter. Sen blir man ju typ beroende av oboy, har man druckit ett glas måste man dricka fler, choklad borde räknas som en drog (nej, jag är varken gravid, har mens eller är deprimerad). Visst att man blir beroende av kaffe med, men man beöver bara dricka en kopp (max 2-3) innan man blir lugn. Sen kan ju inte oboy på långa vägar mäta sig med lukten av nybryggt kaffe....mm.... Skulle nästan kunna påstå att kaffe är bättre än sex, eller nä det kan jag inte alls, jag tar tillbaka detta uttalande. Fast det är klart, sex kan jag leva utan, frågan är om jag klarar mig utan kaffe? Jag tänker inte gå in mer på det ämnet, känns lite onödigt. Det går inte att jämföra dessa saker (även om en välbehövd kopp kaffe är nästan som en orgasm...nästan...)  Nä, nu måste jag sluta skriva känner jag, innan jag kommer in på ämnen som jag inte borde komma in på, det händer att min kära fader läser min blogg. 

Puss och knull på er, nu ska jag gå ner och ladda kaffebryggaren! 


Kommentarer
Postat av: jess

ett ligg eller en kaffe per dag? Fuck, svårt att välja bland mina två favoritintressen... men det får nog bli sexet tror jag, min pojkvän skulle ta livet av sig annars... å andra sidan, hur skulle jag orka ta mig ur sängen efteråt om jag inte fick dricka kaffe? jag behöver ha sex för att dricka kaffe och jag behöver kaffe för att orka ha sex... låter de vettigt alls? helvte hanna, VARFÖR STÄLLER DU FRÅGOR MAN HELT ENKELT INTE KAN BESVARA!!!???

2009-02-21 @ 12:33:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0