En dag som luktar hallon

Jag är en sån person som glömmer bort att känna efter, bara kör på. Jag är som en hink som står ute när det regnar. Hela tiden fylls det på med vatten, tillslut är hinken så full att när det kommer endast en liten obetydlig droppe till, rinner vattnet i hinken över. När hinken väl rinner över är det kaos, ni som har sett mig i det läget vet. Innan hinken börjar rinna över har ju lilla smarta Hanna inte fattat att den ens har börjat samla vatten, så när den rinner över kommer allt.

När jullovet kom märkte jag hur full min hink hade blivit, hade där kommit en liten droppe till hade den runnit över. Men precis då kom lovet och gör så att allt vatten i hinken avdunstar sakta och utan att göra någon skada, så himla skönt! Jag var i stort behov av att vila, och det har jag gjort under lovet! Jag har vilat, tittat på ointressanta filmer, suttit alldeles för mycket vid datorn, varit ute på tok för lite, ätit mer än vad jag behövt och hittat tillbaka till två underbara personer samtidigt som jag kommit andra närmare. Så mitt lov har helt enkelt varit precis som ett jullov ska vara, underbart!

Men idag är det ju inte bara sista dagen på jullovet, utan det är även min födelsedag! Klockan 05.36 i morse var det exakt 18år sedan jag föddes, tänk vad stor jag har blivit! Det var faktsikt lite tävling om vem det skulle vara som sa grattis till mig först, Therese vann (om man inte räknar att hon tjuvstartade och smsade ca 40min innan det blev den 6 januari).  Dagen har börjat bra, vaknade till "skönsång" och paket på sängen!  

Nu ska jag gå och göra något vettigt, kanske äta lite. Jag är hungrig, fick ett body butter av syster som luktar hallon, hallonyorghurt faktiskt, så det är bäst jag äter något innan jag tar en tugga av mitt lår, är som vanligt ganska sugen på det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0