Hannas sätt att flumma är näst intill oföränderligt....

Vad funderar vi på idag då? Idag funderar vi på sex....

Eller nä, det gör vi inte alls, det låter bara mycket bättre att säga det, meningen blir mer verklig. För det är ju faktiskt så Hannah svarar på Per Nosslins fråga i boken "Ett annat sätt att vara ung". Boken som betyder så mycket för mig, boken som fick mig att inse massa viktiga saker. Geniet bakom boken är självklart Per Nilsson!

Jag umgås inte lika mycket med honom och han genomtänkta böcker som får en att tänka till, men igår läste jag ut en bok av honom som jag hittade på bokrean i Laholm (köp 5 pocketböcker för 100kr). Boken hette "baklängesliv" och handlar, tro det eller ej, om en man som lever baklänges. Själva idén är kanske inte den bästa, jag tänker bara på den där filmen med Brad Pitt som jag inte har orkat se. Men Per Nilssons sett att skriva får en att fortsätta läsa och att börja fundera. Det finns inget som kan få mig att fundera så som en bok av Per Nilsson kan. 

Så... Vad funderar vi på idag då? Idag funderar vi på förändring....

Jag tänker inte gå in på en massa filosofisnack, även om jag är på rätt trötthetshumör just nu. Men det är sant det där om att en flod aldrig är den samma. Precis som att jag inte heller är samma människa. Det är något som jag har börjat märka, Hanna är inte samma Hanna (om det är bra eller dåligt vet jag inte). Det är lite läskigt att man kan se sin egen förändring, att man blir medveten om den. Det är lite som att titta på när bullar jäser, man ser inte att bullarna förändras men helt plötsligt är de större. På samma sätt tror jag det är man personlighetsförändring. 

Men det är ju inte bara läskigt, det är samtidigt skönt också, det betyder ju att jag har utvecklats och tillsammans med mina närmaste blivit någon annan. För det är ju så att utan andra människor kan man ju inte förändras, utan andra kan man ju inte bli sig själv. Man måste ju se sig själv genom andras ögon för att kunna veta vem man är, det var iallafall Jean-Paul Sartres åsikt, och jag håller med honom, ingen kan klara sig själv!

Det bästa med förändring är att den inte tar slut, och eftersom jag är lite av en optimist så anser jag att allt bara kan bli bättre! Därför är jag nyfiken på mer förändring. För allt för ju något bra med sig, fråga bara Charlotte i Sex and the city....

För alla er som undrar så är jag nykter, jag är bara på flumhumör och sådär lagom trött som man är när klockan visar 
00.41. Men jag mår ju bra av att fundera, fast jag är nästan säker på att det inte kommer bli någon vana med inlägg av det här slaget, jag är nästan säker på att ens inlägg  inte kommer att bli en vana, så mycket har jag inte förändrats, inte än iallafall.....

Nu ska jag krypa ner i min älskade säng (ja, jag skrev älskade, det finns faktiskt saker jag älskar, min säng är en sak, mina stolar en annan och sen självklart ljuskronan). Annars tycker jag att älskar är ett fult ord, men det får bli ett annat inlägg om det, när jag har lust......

Dröm söta drömmar, jag ska drömma om chokladglass (som vanligt)

//H

 

Kommentarer
Postat av: Fröken Läckerbit

jag vet att du kommer att drömma om mig...

2009-07-06 @ 14:17:29
URL: http://internskamt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0